23 maart 2014

Vervangend vervoer.

Vanmorgen is het geregeld dat we vandaag (zondag de 23e) een vervangende camper krijgen om naar Spanje te rijden. We hebben een camper nodig met trekhaak en fietsendrager anders kunnen de aanhanger en fietsen niet mee..... 30 dagen mogen we hem gebruiken en dan brengen we de camper weer terug naar Nederland. Onze auto wordt gerepatrieerd naar Nederland naar een garage, om te kijken wat de kosten zijn om gerepareerd te worden of hij gaat de verkoop in. Kwart over 7 vanavond kwam de chauffeur aan.......wij blij, mooi ding!!!(van binnen) Helaas, zat er geen trekhaak aan... jeetje.....We hebben nog overwogen om alles van de aanhanger in de camper te proppen...... maar ondertussen belt de chauffeur met zijn organisatie en regelt dat er morgen een camper met trekhaak en fietsendrager komt....Hij gaat morgenvroeg weer terug rijden..... Tjonge.... Alles weer de hotelkamer in, de 4e nacht hier in Orly.......soap........morgen krijgen we een camper met trekhaak, laten we hopen dat de fietsdrager er ook op zit.....:) Gezellig uit eten geweest met de chauffeur van de camper.....Zo....., maandag de 24e maart alweer; time flies when your having fun ;)vanmorgen kregen we een telefoontje van de transporteur van de camper en wat blijkt? Een camper met trekhaak kunnen ze niet leveren......Na veel heen en weer gebel wordt de oplossing; camper zonder trekhaak en aanhanger naar de garage in Nederland, de garage demonteerd de dieselpomp(!)

Dinsdag 25 maart 2014
Ik kan onderhand dit hotel niet meer zien, vanmorgen zou de ANWB laten weten wat de opties zouden zijn…vroeg opgestaan, de bestuurder van de camper was al vertrokken…we kregen ineens een heel andere toon bij de ANWB, was duidelijk dat ze geen dossier hadden ingezien en we moesten het nu maar met een busje doen, want een camper met een trekhaak was er niet voor ons…nee echt niet….jeetje, ja ineens waren we ook niet meer verzekerd voor de aanhanger, naja…toen deze meneer zei, kunt u de spullen van de aanhanger niet in de camper doen, vertelden wij hem dat ik dat gisteren al had geopperd, mmmmm, hij bond een beetje in en belde terug, dat onze camper met aanhanger, voor ons wel naar de garage wilden brengen, in Nederland, maar de tegemoetkoming die ze beloofd hadden omdat we zouden wachten op de reparatie, helaas, pindakaas, fluitenkruid was het geworden…helaas, we moeten de demontage betalen en de dieselpomp hebben ze er maar uitgehaald, want wanneer er een ‘nieuwe motor’ in zou moeten, zit daar al een pomp bij, dit was het euvel niet…bedrag schrokken we wel van…okay, ANWB belt die man van de
camper op, diezelfde chauffeur komt weer naar Orly, om 14 uur kwam hij aan, we hebben hem even afgezet bij de trein en wij naar de garage, pff, die aanhanger was wel erg vol. 3 uur zijn we bezig geweest met overladen, de eigenaar van de garage zei woeffff, hij bedoelde; jeetje hoe hebben jullie dat er allemaal in gekregen…..haha, proppen…wij wensen onszelf straks een goede reis toe... hopelijk volgende keer wat minder nieuws, geen nieuws is goed nieuws!

Woensdag 26 maart 2014
onze reis naar Castro ging zo…onder verschillende weersomstandigheden, eerst regen, met bakken kwam het uit de lucht, het zonnetje kwam daarna even door , maar toen sneeuw……

aan de andere kant van de weg was al een flinke kettingbotsing geweest, dus we deden wel rustig aan….we kwamen om 20.00 uur aan, het was gewoon heel bijzonder gek weer geweest, ook te koud voor de tijd van het jaar, maar de laatste 3 weken was het prachtig weer geweest in Castro. Onze eerste nacht brachten we op het pleintje in Castro door, morgen zouden we naar de finca gaan. Francisco, hij die alle pallets bij hem op het terrein heeft staan, heeft ons naar het plein geloodst naast zijn huis, toch niet bewoond zegt hij…dat is een prima plek.

Donderdag 27 maart 2014
Vandaag vroeg opgestaan, brr vannacht was het koud voor de tijd van het jaar, helaas, maar we hebben het droog gehouden vandaag ;0 en het zonnetje liet zich af en toe zien…met de camper naar achteren gereden, maar de grond was nat, jeetje we kwamen bijna niet meer van het land af, volgende keer anders doen en de weg moet natuurlijk hersteld worden, te veel hobbels, lijkt n beetje op vijfhuizen, haha, we waren al ingewijd ;0 Op zoek gegaan naar iemand die het terrein kan schoonmaken voor n redelijke prijs….mmmm, redelijk vind ik de prijs echt niet…. we hebben nog geen tractor….we gaan in overleg…we wagen het nog maar niet om op het land te slapen met deze camper.
Naar Francisco gegaan om polshoogte te nemen van de spullen die we bij hem hebben opgeslagen, deze mensen hebben echt hun best gedaan en zijn heel gemoedelijk. Ik heb even wat plastic gerepareerd op de pallets, zodat ze er even tegen konden buiten. De rest staat in de loods. Opa was er ook ;0 en bemoeide zich ertegenaan op z’n Spaans, ja, moet je toch even laten gelden, haha, de spullen vond hij slecht verpakt en ja we hadden eerst een plek moeten maken waar we het allemaal kwijt konden enz….klopt…het liep even anders….afijn dochterlief wil met de tractor en aanhanger wat losse spullen

komen brengen, en knorrige opa bleek niet zo knorrig als hij leek, jullie houden toch zeker wel van een wijntje, duwt 2 flessen wijn in onze handen, zo, lekker voor bij het eten……ik denk dat het eigen gestookte wijn is en hij draait zich om…alsof we er niet meer waren, de grapjas… ruwe bolster, blanke pit…inmiddels is het alweer 13 uur…. In en rondom het huis[je] schoongemaakt, spullen verplaatsen, snoeien, Roy vindt hier en daar dakpannen en worden weer op t dak gelegd, ja we kunnen moeilijk doen, als het binnen deze paar weken maar n beetje bewoonbaar is gemaakt….ilia heeft nog wel n paar oude dakpannen voor ons…mooi.

Donderdag 27 maart 2014
We hebben best al veel contact gemaakt met de mensen van het dorp, De avond waren bij louis en ilia, …we konden daar even een douche nemen, zo dat was wel fijn, alleen het water was zoooo heet, de knop deed het niet zo goed, we hebben wel gelachen hoor…. het water in de camper loopt net zo hard weer uit de camper als het erin wordt gedaan, dus douchen is daar niet bij….nog niet althans, eigenlijk hebben we niet de tijd genomen om al die vreselijke boekjes door te nemen van al die apparatuur in de auto, gedoe…..en de konden de was doen, je moet je voorstellen dat we door een soort luik naar beneden gingen in een piep klein kelderhok en daar stond de wasmachine, voordat ik het wist zat er een lading waspoeder in, als dat maar goed gaat…..zwarte was, misschien komt tie er wel wit uit…, ;p, wat een gezelligheid die twee. Hij heeft koeien en weet alles over wateraansluitingen, dat komt goed uit, hij komt zondag even bij ons op het land kijken, zij runt een heel bouwbedrijf en rijdt op alles wat wielen heeft, haha, gaan we ook leren….tractor enzo…vrachtwagen laat ik nog maar even zitten….

Vrijdag 28 maart 2014
Vandaag het huisje schoongeveegd, de aggregaat hebben we niet, die is met de auto en aanhanger weer richting Nederland als het goed is, maar goed, met de hand kan t ook, duurt alleen wat langer, vooralsnog er zit 1 luik in een van de ramen, plafond gedeeltelijk eruit gesloopt.

Ik heb bomen gesleept en gezaagd en ben een natuurlijke houtwal aan het maken achter het huis, ging best lekker. Amancio kwam even langs, en heeft ons geholpen met de formulieren te ontrafelen van de aanvraag voor bouwstroom… maandag gaan we even naar de gestor, dat is een persoon, adviseur, waarmee je hier alle officiĆ«le  zaken kan bespreken. Even s’avonds een bakkie the verde en cafe con leche in de kroeg. In de kroeg gebeurt hier alles, als je een paard wilt kopen, moet je naar de kroeg, kroegbaas regelt iemand en voor dat je het weet staat er iemand met een paard of n paar paarden voor de deur….

Zaterdag 29 maart 2014
Vanmorgen stond Roy op met n bloedneus die maar niet wilde stoppen…..wat een zooi gaf dat………vandaag rustig aan gedaan, even niet klussen. Er is markt vandaag,2 keer per maand is er markt in het dorp, op de 17e en de 29e, vandaag stond er een echte oude ambachtelijke schoenmaker op de markt, die zijn eigengemaakte schoenen verkocht, bijzonder en apart.
Wat boompjes gepland, gemulcht, we waren niet vooruit te branden, ik heb al een tijdje last van m’n schouder, zeer onhandig…”catweezle” reed nog langs in zijn rode autootje en “slow-motion” kwam nog even langs, we kunnen het niet helpen, haha, het zijn allemaal van die prachtige uitgesproken karakters die hier rondlopen….de avond doorgebracht in Rio bubal, werden verwelkomt met een heerlijke hap bitterballen en een patatje met van de zaak ;p,

En nu heeft de straat ook een naambord gekregen! Stond er niet in december..